Visa alla

Se den engelska versionen som vår officiella version.Lämna tillbaka

France(Français) Germany(Deutsch) Italy(Italia) Russian(русский) Poland(polski) Czech(Čeština) Luxembourg(Lëtzebuergesch) Netherlands(Nederland) Iceland(íslenska) Hungarian(Magyarország) Spain(español) Portugal(Português) Turkey(Türk dili) Bulgaria(Български език) Ukraine(Україна) Greece(Ελλάδα) Israel(עִבְרִית) Sweden(Svenska) Finland(Svenska) Finland(Suomi) Romania(românesc) Moldova(românesc) Slovakia(Slovenská) Denmark(Dansk) Slovenia(Slovenija) Slovenia(Hrvatska) Croatia(Hrvatska) Serbia(Hrvatska) Montenegro(Hrvatska) Bosnia and Herzegovina(Hrvatska) Lithuania(lietuvių) Spain(Português) Switzerland(Deutsch) United Kingdom(English) Japan(日本語) Korea(한국의) Thailand(ภาษาไทย) Malaysia(Melayu) Singapore(Melayu) Vietnam(Tiếng Việt) Philippines(Pilipino) United Arab Emirates(العربية) Iran(فارسی) Tajikistan(فارسی) India(हिंदी) Madagascar(malaɡasʲ) New Zealand(Maori) Brazil(Português) Angola(Português) Mozambique(Português) United States(English) Canada(English) Haiti(Ayiti) Mexico(español)
på 2023/08/19

Samsung Electronics försäljning i China minskade avsevärt med över 12 biljoner vann under första halvan av 2023

Enligt BusinessKorea minskade Samsung Electronics försäljning i China under första halvan av 2023 med över 12 biljoner vann jämfört med samma period förra året.Tecken på Samsungs tillbakadragande från China är uppenbara, eftersom dess driftsanläggningar och anställdas nummer i China minskar.


Enligt Samsung Electronics semi -årsrapport som släpptes den 17 augusti uppgick företagets totala försäljning i China under första halvåret i år till 17.808 biljoner koreanska.Jämfört med försäljningen av 30.462 biljoner vann under första halvåret förra året var det en betydande minskning med 12.654 biljoner vann (en minskning med 41,5%).Förra gången Samsungs försäljning i China sjönk till 17 biljoner vann intervallet under första halvåret var för fyra år sedan 2019, då det var 17.814 biljoner vann.Samsungs totala försäljning från China har minskat med 4,7 procentenheter, från 26,4% för ett år sedan till 21,7% för närvarande.

Samsung Electronics totala försäljning under första halvåret i år var 81.8978 biljoner vann (inklusive inhemsk försäljning och export), varav 17.8080 biljoner vann (21,7%) kom från China.I slutet av 2021 var andelen försäljning från China 29,9%, vilket fortsatte att minska.Under första halvan av förra året nådde den 26,4%, och i slutet av året nådde den 25,8%.

Det är värt att notera att på grund av påverkan av handelstvister mellan China och USA var andelen under första halvåret ännu lägre än den betydande minskningen med 24,9% 2019. Under 2018 var försäljningsandelen från China,1%.

Under perioden med minskande marknadsandel i China har Amerika överträffat China.Även om China och USA alltid har varit de två stora försäljningskällorna för Samsung Electronics, 2021, var China: s andel på 29,9% något högre än 29,2% i Amerika.I slutet av förra året hade emellertid andelen av Amerika (31,1%) överträffat China (25,8%).

Prestandan av Samsung Electronics Semiconductor Production and Sales -dotterbolag i China har också halverats.Shanghai Samsung Semiconductor (SSS), som specialiserat sig på halvledare och skärmar, hade en försäljning på 6,59 biljoner vann under första halvåret i år, en minskning med 49,5% från 13,55 biljoner vann under första halvåret förra året.Under samma period minskade nettovinsten också med 16,6%, från 1,38 biljoner vann till 1,15 biljoner vann.

Analytiker tror att den milda effekten av China: s ekonomiska återöppning leder till en långsam återhämtning i lokal försäljning.Den osäkerhet som åstadkommit av den kinesiska USA -kampen finns fortfarande.

Samsungs företag och anställdas nummer i China minskar båda.Enligt Samsungs rapport om hållbar utveckling har det totala antalet icke -verkställande anställda i China stadigt minskat från 599 2020 till 527 2021 och sedan till 477 förra året.

Tvärtom ökar Samsungs antal anställda i Sydostasien, Sydvästasien och Japan: från 3590 2020 till 4305 2021 och sedan till 4583 förra året.

Samsung har också minskat antalet operativa företag i China.Enligt CXO Research Institute i Sydkorea har Samsung minskat sina anslutna företag i China från 87 2018 till 65 i år, en minskning med 22 inom fem år.

En branschinsider kommenterade: "Förutom konflikten mellan China och USA försvagas faktorer som stigande arbetskraftskostnader och politiska risker i China China: s attraktivitet som en" fabrik i världen "."De tillade, "För företag kommer det att vara svårt att helt dra sig ur China, så det kräver noggrant övervägande

Med tanke på den nuvarande miljön etablerade Samsung Electronics ett China Business Innovation Team i slutet av 2021. Men dess effektivitet verkar begränsad.Syftet med teamets organisation är att övervaka produkter, varumärken, distributionsnätverk, personal och investeringar på den kinesiska marknaden, men inga lösningar har visat sig ta itu med de utmaningar som den kinesiska verksamheten står inför, särskilt halvledarverksamheten, som har varitKämpar under marknadsnedgången.Marknadsandelen för smartphone förblir inom intervallet 0-1%, och med den betydande nedgången i försäljningen i China har känslan av kris i lokala verksamheter intensifierats.
0 RFQ
Kundvagn (0 Items)
Det är tomt.
Jämföra lista (0 Items)
Det är tomt.
Respons

Din feedback är viktig!På Allelco värdesätter vi användarupplevelsen och strävar efter att förbättra den ständigt.
Vänligen dela dina kommentarer med oss via vår feedbackformulär, så svarar vi snabbt.
Tack för att du valde Allelco.

Ämne
E-post
kommentarer
Captcha
Dra eller klicka för att ladda upp filen
Ladda upp fil
Typer: .xls, .xlsx, .doc, .docx, .jpg, .png och .pdf.
MAX Filstorlek: 10MB