Dela med sig:
på 2024/11/11
Panel Giants Auo och Innolux träffade båda 8-månaders lågheter i oktober intäkter
Panelgiganten AUO tillkännagav oktoberintäkter på 20,87 miljarder dollar, en minskning med 19,3% månad efter månad och 1,4% år till år;Innolux intäkter i oktober var 16,89 miljarder yuan, en minskning med 11,6% månad efter månad och 2,3% år till år.Båda företagens intäkter förra månaden träffade en 8-månaders låg.
AUO: s kumulativa intäkter under de första tio månaderna i år var 232,426 miljarder yuan, en årlig ökning med 12,9%.Innolux intäkter under de första tio månaderna i år var 179,722 miljarder yuan, en ökning med 2,3% från år till år.
Den här säsongen har kommit in i den traditionella lågsäsongen, och panelfabriker är försiktiga med deras verksamhet.Peng Shuanglang, ordförande för AUO, sade vid den franska konferensen för några dagar sedan att det fjärde kvartalet hade gått in i den traditionella slacksäsongen, men under den "gamla för nya" politik på kinesiskt fastland för att stimulera TV -konsumtion, uppskattades det att intäkternaAUO -panelföretag motsvarade samma period förra året.De intelligenta mobila och vertikala fältindustrin påverkas också av den övergripande ekonomiska och säsongsmässiga efterfrågan och är mycket mer stabila jämfört med paneler.Ser fram emot 2025, drivet av trenden med "on-demand-produktion" bland kamrater och den förväntade uppvärmningen och utbytet av kommersiella modeller, är branschens utbud och efterfrågan nästa år relativt optimistiska.
AUO: s generaldirektör Ke Furen påpekade att AUO: s två stora företag, intelligenta mobila och vertikala fält, har relativt hög ordningssynlighet och stabila intäkter detta kvartal, vilket kommer att minska effekterna av säsongens panelnedgång.Han påpekade att fram till 2025, behärskningen och synligheten för order och nya fall inom intelligenta mobila och vertikala fält kommer att vara utmärkta och i kombination med trenden med hälsosam panelförsörjning och efterfrågan, förväntas AUO: s verksamhet att växa nästa år.
Innolux räknar med att den "gamla för ny" konsumentsubventionspolitik på det kinesiska fastlandet kommer att hjälpa till att stödja efterfrågan på TV -apparater, och TV -panelpriserna förväntas förbli stabila.Innolux kommer att fortsätta sin "on-demand produktion" -strategi, justera sin produktportfölj dynamiskt och förbättra produktionseffektiviteten som svar på marknadsförändringar.Samtidigt, genom att engagera sig i att främja en strategi med dubbla spåromvandlingar, kommer vi att fortsätta att fördjupa vår layout i fältet som inte är display.
InnoLux uppskattar att leveransvolymen för stora paneler under det fjärde kvartalet kommer att minska med 7%till 9%, och det genomsnittliga försäljningspriset (ASP) kommer att minska med mindre än 3%;Sändningsvolymen för små och medelstora paneler förväntas öka med 17% till 19% kvartalsvis.