Dela med sig:
på 2023/08/14
Microled kommer att bli mainstream, Samsung och LG planerar att leda marknaden genom avancerade tv-apparater
Enligt BusinessKorea betraktas den mikrolade panelmarknaden som nästa generations visningsteknologi, och till och med koreanska företag inom OLED -fältet bedrivs av kinesiska företag.I framtiden förväntas det dominera marknadsandelen med sin avancerade teknik, inklusive stabil produktion och kostnadsminskning.
Enligt de senaste uppgifterna från marknadsundersökningsföretaget Trendforce är den uppskattade storleken på den mikrolade panelmarknaden i år $ 27 miljoner, och det förväntas öka till 580 miljoner dollar fram till 2027. Trendforce förutspår att den mikrolade panelmarknaden kommer att uppvisa en genomsnittlig årlig tillväxttaktupp till 136% mellan 2022 och 2027.
Branschen tror att med Apples ingripande kommer den mikrolade panelmarknaden snabbt att expandera.Under det senaste decenniet har Apple investerat över 1 miljard dollar i det mikroliga fältet.År 2026 planerar Apple att först introducera Microled i sina bästa Apple Watch -serier Ultra -modeller och sedan expandera till andra produkter inklusive iPhone och Vision Pro.
Till skillnad från OLED som använder organiska material använder mikroled oorganiska material och har en livslängd på över 100000 timmar utan några "skärmbrinnande" reaktioner, som också är de viktigaste nackdelarna med OLED: er.
Branschen förväntar sig att den mikrolade panelmarknaden blir mainstream, med fokus på enheter som smartur och tv -apparater.
I juni i år förvärvade LG Display 14 amerikanska patent relaterade till mikroled från Ultra Display för att förbättra dess tekniska kapacitet.
Samsung Electronics och LG Electronics har identifierat TV som kärnmarknaden för deras mikrolerade verksamhet.Målet för båda företagen är att öka lönsamheten genom avancerade mikroled tv-apparater och leda den avancerade tv-marknaden inför trög global tv-efterfrågan.
Förra månaden släppte Samsung Electronics en 89 tum mikroled TV i Sydkorea.Denna produkt lanserades först i China i april i år och väckte uppmärksamhet till ett pris av 130 miljoner koreanska vann (97654 US -dollar).Under tiden,
LG Electronics utvidgar sin mikroled -TV -produkt som lanserades i Nordamerika förra året.136 -tums LG Magnit Microled är utformad specifikt för företagens skyltar, men genom att integrera WebOS TV -operativsystemet kan det också användas som författares TV.