Visa alla

Se den engelska versionen som vår officiella version.Lämna tillbaka

France(Français) Germany(Deutsch) Italy(Italia) Russian(русский) Poland(polski) Czech(Čeština) Luxembourg(Lëtzebuergesch) Netherlands(Nederland) Iceland(íslenska) Hungarian(Magyarország) Spain(español) Portugal(Português) Turkey(Türk dili) Bulgaria(Български език) Ukraine(Україна) Greece(Ελλάδα) Israel(עִבְרִית) Sweden(Svenska) Finland(Svenska) Finland(Suomi) Romania(românesc) Moldova(românesc) Slovakia(Slovenská) Denmark(Dansk) Slovenia(Slovenija) Slovenia(Hrvatska) Croatia(Hrvatska) Serbia(Hrvatska) Montenegro(Hrvatska) Bosnia and Herzegovina(Hrvatska) Lithuania(lietuvių) Spain(Português) Switzerland(Deutsch) United Kingdom(English) Japan(日本語) Korea(한국의) Thailand(ภาษาไทย) Malaysia(Melayu) Singapore(Melayu) Vietnam(Tiếng Việt) Philippines(Pilipino) United Arab Emirates(العربية) Iran(فارسی) Tajikistan(فارسی) India(हिंदी) Madagascar(malaɡasʲ) New Zealand(Maori) Brazil(Português) Angola(Português) Mozambique(Português) United States(English) Canada(English) Haiti(Ayiti) Mexico(español)
på 2023/11/23

Koreanska batteriföretag minskar investeringarna i Nordamerika, och LG och andra har meddelat uppsägningar

När den globala efterfrågan på elfordon saktar ner minskar sydkoreanska batteritillverkare sina investeringar i Nordamerika och lägger upp arbetare.LG Energy Solution meddelade i november att den kommer att säga upp 170 anställda på sin fabrik i Michigan, efter att ha samarbetat med General Motors, Honda och Hyundai för att upprätta ett joint venture i USA.


SK On, en annan sydkoreansk batteritillverkare, tecknade ett avtal om 11 miljarder dollar med Ford 2021 för att främja utvecklingen av elfordon.SK på grund av mer än 100 arbetare på sin amerikanska fabrik i september och skjutit upp planer på att bygga en andra fabrik i Kentucky i ett joint venture med Ford.Fabriken planerades ursprungligen att starta produktionen 2026.

Direktören för ett sydkoreanskt fordonsintegrationsteknologi för forskningsinstitutet sa att marknaden för kraftbatteri verkar genomgå justering, och människor blir alltmer bekymrade över överkapacitetsfrågor eftersom branschen har investerat för mycket på kort tid.Under de senaste månaderna har Ford, General Motors och Tesla alla avbrutna planer på att utöka sin produktionskapacitet för elfordon eftersom konsumenternas efterfrågan för närvarande är svagare än väntat.

LG New Energy meddelade att den kommer att säga upp nästan 10% av sin helägda fabrik i Michigan, men förväntar sig ljusa framtidsutsikter i framtiden.Efter att utvidgningen av Michigan -fabriken är klar under tredje kvartalet 2024 planerar den att anställa cirka 1000 fler arbetare.

Den japanska batteritillverkaren Panasonic har också minskat sin produktion av bilbatterier i Japan, som för närvarande levererar batterier för mer avancerade modeller som Tesla Model S och Model X. Panasonic investerar fortfarande i sin Nevada-fabrik, som drar nytta av amerikanska subventioner och producerar batterierFör lägre prissatta Tesla -bilar.Panasonics takt i USA har emellertid inte avtagit och överväger att inrätta en tredje fabrik i USA.
0 RFQ
Kundvagn (0 Items)
Det är tomt.
Jämföra lista (0 Items)
Det är tomt.
Respons

Din feedback är viktig!På Allelco värdesätter vi användarupplevelsen och strävar efter att förbättra den ständigt.
Vänligen dela dina kommentarer med oss via vår feedbackformulär, så svarar vi snabbt.
Tack för att du valde Allelco.

Ämne
E-post
kommentarer
Captcha
Dra eller klicka för att ladda upp filen
Ladda upp fil
Typer: .xls, .xlsx, .doc, .docx, .jpg, .png och .pdf.
MAX Filstorlek: 10MB